مقاله بررسی سازوکارهای مدیریت آموزشی

بهترین ها برای شما این بار فایل مقاله بررسی سازوکارهای مدیریت آموزشی را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مقاله بررسی سازوکارهای مدیریت آموزشی

مقاله-بررسی-سازوکارهای-مدیریت-آموزشیبررسی سازوکارهای مدیریت آموزشی در حجم 108 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با فهرست مطالب زیر:

فصل اول : توانايي تشخيص مفهوم مديريت و اصول آن

اجزاء يا سيستمهاي فرعي

تداخل سيستمها

نيروهاي پيوستگي و گسستگي سيستم

آشنايي با مفهوم سازمان و انواع آن

اجزاء سازمان – نگرش سيستمي

سازمان رسمي و كاركرد آن

وجوه مشترك سازمانهاي رسمي

سلسله مراتب و ارتباطات در سازمانهاي رسمي

سازمان غير رسمي و كاركرد آن

شناسايي مفهوم مديريت و اصول آن

فراگرد مديريت

شناسايي سبك هاي مديريتي

مديريت علمي

ساير مفروضات  اساسي مديريت علمي

مديريت كلاسيك

مديريت كلاسيك جديد

مديريت صرفاً هدف گرا

مديريت ميانه رو

مديريت سايه نما

فصل دوم : توانايي تشخيص مفهوم مديريت آموزشي و كاركردهاي آن

شناسايي مفهوم آموزش و انواع آن

مهمترين شيوه‌هاي آموزشي

روش علمي و منطقي

انواع آموزش

آموزش رسمي

آموزش غيررسمي

آموزش غير رسمي سازمان نيافته

شناسايي ويژگي‌هاي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي

استراتژي‌ها :

سياست‌ها :

شناسايي نقش آموزش فني و حرفه‌اي در نظام آموزش كشور

ويژگيهاي مدير آموزشي

1- مهارت در رهبري و هدايت افراد به ويژه كادر آموزشي

2- مهارت در روابط انساني

3- مهارت در برقراري روابط گروهي

4- مهارت و ارزشيابي

5- مهارت در انتخاب همكاران

وظايف مديران آموزشي

فصل سوم : توانايي اجراي مقررات و آئين نامه‌هاي مؤسسات كارآموزي

شناسايي ويژگيهاي آموزشگاههاي فني و حرفه‌اي

شناسايي قوانين و مقررات تاسيس آموزشگاههاي فني و حرفه‌اي

4- توانائي برنامه ريزي و نظارت بر اجراي برنامه‌ها

آشنايي با وسايل كمك آموزشي

بهره گيري از وسايل كمك آموزشي

1- خود را آماده كنيد:

2- آماده كردن محيط :‌

3- كارگاه يا آزمايشگاه را آماده كنيد.

4- پيگيري و نتيجه گيري

شناسائي اصول تدوين اهداف كلي و جزئي دوره آموزشي

شناسائي اصول تحليل محتواي دوره آموزشي

فصل پنجم : توانائي ارزشيابي از دوره‌هاي آموزشي

شناسائي مفهوم ارزشيابي آموزشي و روش‌هاي آن

شناسائي اصول ارزشيابي جامع و فراگير

ارزشيابي و قضاوت بر دو نوع نگرش تقسيم مي‌شود:

1- ارزشيابي بر اساس شواهد دروني

ارزشيابي قبل از برگزاري دورة آموزشي را ارزشيابي تشخيص مي‌گويند.

2- آزمون در طول برگزاري دوره آموزشي را ارزشيابي تكويني نيز مي‌گويند.

3- انجام آزمون در پايان دوره آموزشي:

الف – اهداف آموزشي تا چه حد موفق بوده است.

ب – ارتقاء به سطوح بالاتر :

1- آزمون عملي :

شناسائي اصول ارزشيابي در اثر بخشي آموزشي:

فصل ششم : توانائي تهيه گزارش‌هاي مورد نياز آموزشگاهها

شناسائي پايه‌اي اساسي آئين نگارش

شناسائي مقررات مكاتبات اداري

شناسائي اصول تهيه گزارش‌هاي مورد نياز آموزشگاهها

فصل هفتم : توانايي برقراري روابط انساني

شناسايي مفهوم ارتباط و عوامل تشكيل دهنده آن

شناسايي عوامل موثر ارتباطي

شناسايي سدهاي ارتباطي

فصل هشتم : توانايي نظارت بر امور مالي آموزشگاه

آشنايي با اصول مقدماتي حسابداري عمومي

آشنايي با مفاهيم و اصول حسابداري:

اصول حسابداري :

فصل نهم : توانايي پيشگيري از حوادث و رعايت نكات ايمني و بهداشت كار

آشنايي با حوادث شغلي، علل بروز آن و بهداشت محيط كار

اهميت حوادث ناشي از كار

علل بروز حوادث شغلي (ناشي از كار)

بهداشت محيط كار

آشنايي با وسايل ايمني و بهداشت كار و كاربرد آنها

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مدیریت آموزشی مقاله بررسی سازوکارهای مدیریت آموزشی

مطالب مرتبط

مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد خلاقیت کارکنان (فصل دوم)

مقاله بررسی سازوکارهای مدیریت آموزشی

تحقیق بایدها و نباید های میریت آموزشی

پروپوزال دوره مدیریت آموزشی در موفقیت مدیران مدارس

مدیریت آموزشی در مدارس

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری آموزشی


ادبیات تحقیق و پیشینه اهمال کاری تحصیلی (فصل 2)

نقش حقوق مالکیت معنوی در ارائه سرمایه به کشورهای در حال توسعه

طرح توجیهی کارگذاری الکترونیکی بیمه تامین اجتماعی

مبانی نظری پیشینه تحقیق مهارت های زندگی و عزت نفس (فصل دوم)

مبانی نظری تحقیق عامل اقتصادی و اجتماعی و خشونت علیه زنان

پایان نامه و رساله طراحي فرهنگسراي موسيقي

مقاله بررسی علل ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی شهر شیراز

طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی کارگاه فرش بافی و قالیبافی

مرکز تحقیقات برنج کشور

تحقیق پیشگفتاری بر داده پردازي