مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی آموزش علوم تجربی و راهبردهای شناختی(فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی آموزش علوم تجربی و راهبردهای شناختی(فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی آموزش علوم تجربی و راهبردهای شناختی(فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-اثربخشی-آموزش-علوم-تجربی-و-راهبردهای-شناختی(فصل-دوم)

دانلود اثربخشی آموزش علوم تجربی و راهبردهای شناختی (فصل دوم پایان نامه) در 36 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:اثربخشی آموزش علوم تجربی
پیشینه نظری

آموزش و پرورش به طور مداوم نظرات و تفکّرات را می سازد. تغییرات سریع و آگاهی ویژگی متمایز انسان است. این ویژگی به فرایند آموزش و پرورش، به تدریس و یادگیری در حین ساخت و بازسازی افکار به احساسات، فرایندی شگفت انگیز و در حال تغییر می بخشد. شاگردان با مغزی انباشته از تجارب از جمله طرح های پیچیده ی رفتاری که مورد استفاده آنها در حین بزرگتر شدن است، وارد مدرسه می شوند و تغییر شکل کلمات و همه ی آنچه که برایشان معنا یافته را در خواندن و نوشتن تجربه می کنند. برای اینکه بدانیم در مغز آنها چه نوع یادگیری حاصل شده و چه نوع آمادگی برای یادگیری وجود دارد، لازم است به درون ذهن شاگردان دقیق بشویم. ولی معلمان نمی توانند به درون اذهان بخزند و در آن جست و جو کنند. بنابراین مجبوریم آنچه را که در درون اذهان می گذرد از طریق آنچه که می توانیم بشنویم یا ببینیم استنباط کنیم. بنیان روابط مداوم ما با شاگردان حدس های آموزش یافته و آموخته شده است و با آن تلاش می کنیم تصاویری از افکار شاگردان در مغزشان را دریابیم (جویس و همکاران، 1388، ص 32).
آنچه که در آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد آموزش دانش آموزان است. آموزش به مجموعه فعّالیت هایی گفته می شود که به یادگیری منجر می شود. این فعّالیت ها به وسیله معلم و دانش آموز توأما انجام می شود، ولی در تجزیه  وتحلیل نهایی، یادگیری که نتیجه آموزش است به وسیله یادگیرنده صورت می پذیرد؛ در واقع معلم، روش یادگیری را آموزش می دهد نه صرفا موضوع درسی را. موفقیت در امر آموزش به عواملی چون معلم، وسایل آموزشی و یادگیرنده و تعامل آنها با یکدیگر مربوط است (کدیور،1387، صص 9-10).
پس هدف از آموزش ایجاد یادگیری در فراگیران است. بنابراین یادگیری و جریان آن، یکی از ارکان اصلی برنامه تربیتی به شمار می آید. یادگیری اساس رفتار افراد را تشکیل می دهد. فرد از طریق یادگیری با محیط خود آشنا می شود، گاه در مقابل محیط ایستادگی می کند، گاه از محیط برای تأمین نیازهای خود بهره می گیرد، گاه محیط را تحت تسلط و فرمان خود در می آورد و زمانی با آن سازگار می شود. بنابراین توجه به اصول یادگیری در فعّالیت های تربیتی شرط اساسی موفقیت هر مربی است. یادگیری با عمل تدریس اتفاق می افتد. عمل تدریس سلسله فعّالیت های مرتب، منظم، هدف دار و از پیش طراحی شده است. فعّالیتی که هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری است. فعّالیتی که به صورت تعامل و رفتار متقابل بین معلم و فراگیر جریان دارد یعنی ویژگی ها و رفتار معلم در فعّالیت ها و اعمال شاگردان تأثیر می گذارد وبالعکس از ویژگی ها و رفتارهای آنان متأثر می شود. به عبارت دیگر، تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد (بدری گرگری، 1390).


فهرست مطالب:
اثربخشی آموزش علوم تجربی
پیشینه نظری
2-3 چهار ویژگی خاص تدریس عبارت است از:
1-    برنامه ریزی یا طرح ریزی:
2-    راهبرد نظارت:
3-    راهبرد تنظیم:
2-4 انواع پیش سازمان دهنده ها
1-    پیش سازمان دهنده توضیحی:
2-    پیش سازمان دهندگان مقایسه ای:
2-5 ویژگی های پیش سازمان دهنده ها:
1-در مقام مقایسه، انتزاعی تر از مطالب بعدی هستند.
2-با مطالب قبلی یادگرفته شده ارتباط دارند (کدیور، 1387، ص159).
آزوبل چهار فعّالیت را معین می سازد:
1-    اعتلای تشکّل مجدّد:
2-    اعتلای دریافت فعّال یادگیری:
3-    فراخوانی گرایش انتقادی به موضوع درسی:
4-    واضح سازی
2-6 راهبردهای شناختی
1-    تکرار یا مرور:
2-    بسط یا گسترش معنایی:
ا-راهبردهای گسترش ویژه مطالب ساده و پایه:
الف) استفاده از واسطه ها :
ب) تصویر سازی ذهنی
ج) روش مکان ها
د) کلمه کلید
2-راهبرد های گسترش ویژه مطالب پیچیده
الف) یادداشت برداری
ب) خلاصه کردن
ج) علامت گذاری و حاشیه نویسی:
د) قیاس گری
3- راهبرد سازمان دهی:
2-7 نرم افزار Smart Ideas :
2-8 پیشینه تجربی:
2-9پژوهش های انجام شده در ایران
2-10 پژوهش های انجام شده در خارج از کشور
فهرست منابع فارسی:
فهرست منابع انگلیسی:

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی آموزش علوم تجربی وراهبردهای شناختی(فصل دوم) مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی آموزش علوم تجربی وراهبردهای شناختی(فصل دوم) مبانی نظری اثربخشی آموزش علوم تجربی وراهبردهای شناختی(فصل دوم)

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی آموزش علوم تجربی و راهبردهای شناختی(فصل دوم)


دانلود مقاله ارائه ساختاری جدید برای حافظه نهان در پردازنده های بسا هسته ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی (فصل 2)

مطالعات و رساله معماري طراحی مجتمع مسکونی همراه با نقشه های معماری آن

مطالعات و رساله معماري طراحي ويلا

ادبیات نظری و پیشینه تحقیقات تعاریف و مفاهیم مهارت های ارتباطی با مشتریان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه نظری ابعاد اختلالات هویت جنسی(فصل دوم پایان نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی سبک های هویت

پرسشنامه بررسی سبک هویت برزونسکی

فیلم آموزش کامل درس دوم زبان انگلیسی هشتم (My week: هفته من)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی