مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم آموزش درس ریاضی (فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم آموزش درس ریاضی (فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم آموزش درس ریاضی (فصل دوم)

مبانی-نظری-تحقیق-و-سوابق-پژوهشی-تعاریف-و-مفاهیم-آموزش-درس-ریاضی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم  آموزش درس ریاضی (فصل دوم) در 38 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

اهميت آموزش رياضيات
آموزش رياضي يعني هر چيزي كه مربوط به آموزش و يادگيري رياضيات مي‌شود. سابقه آموزش رياضي به عنوان يك رشته دانشگاهي به كمتر از يك قرن مي‌رسد زمان شروع اين رشته از هنگامي بود كه آموزش معلمان به دانشگاه‌ها برده شد.
در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت مي‌تواند مدعي و منادي احياء دانش رياضي به عنوان زيرساخت و مفروضه اصلي در تمامي دروس علوم پايه‌هاي تحصيلي باشد. در دنياي امروز علم رياضي به منزله خون در پيكره عظيم ساير علوم مي‌باشد. آموزش رياضيات نه تنها يك علم است بلكه الگويي است براي آموزش صحيح ساير علوم. ذهن‌هاي خلّاق، مبتكر و جسور به منظور پاسخگويي به سؤالات پيرامون خود بي‌شك منتج از يك نظام يافتگي است كه ماهواً دانش رياضي اين توانايي را خواهد داشت تا آن را احيا كند. فتح كرات آسماني، پرتاب سفينه‌ها، ساخت زير دريايي‌هاي هسته‌اي و ورود به دنياي فرا پيچيده با برخورداري از د‌ه‌ها، صدها و هزارها تكنولوژي مدرن كه هر كدام پاسخگوي بخشي از معضلات جامعه بشري در اين هزاره شگرف مي‌باشد. از اين رو مي‌توان گفت آموزش صحيح رياضي يعني آموزش صحيح همه علوم. بنابرين آموزش رياضيات از اهميت زيادي برخوردار است اما نکته مهم‌تر اينکه روش اين آموزش به چه صورتي بايد باشد؟ آيا صرف تدريس سنتي و سخنراني معلم و گوش دادن دانش‌آموز، کفايت موفقيّت در اين آموزش را محرز مي‌نمايد؟ آيا با داشتن چند مؤلفه کتاب، دانش‌آموز، معلم و روش تدريس يک بعدي، به هدف غايي اين اصل نايل گرديده‌ايم؟ آيا با ظهور روز افزون فناوري‌هاي جديد و ورود آن به چرخه آموزش و يادگيري، آموزش دروس پايه و علي‌الخصوص رياضي، نيازمند يک بازنگري اساسي نيست؟
اين در حالي است که به كارگيري فناوري در ياددهي- يادگيري مي‌تواند در زمينه‌هايي مانند آموزش مهارت‌هاي پايه «آموزش مهارت‌هاي پيشرفته» و «ارزيابي آموخته‌ها» اثر بگذارد و ميزان كمي وكيفي يادگيري را بهبود بخشد، در ضمن امروزه اشخاصي كه روش استفاده از رايانه را ندانند بي‌سواد محسوب مي‌شوند و تبادل داده و ارتباطات وكسب مهارت‌ها به كمك تكنولوژي سريع عصر امروز حاصل مي‌گردد و از اين تكتولوژي مي‌توان در انتقال دانش و داده و كسب مهارت براي دانش‌آموزان بهره برد. اين امر در درس رياضي به دليل ساختار مشخص‌تر و دقيق‌تر نسبت به ساير علوم و دروس به دلايل عديده‌اي چون نسبي بودن مفاهيم اين رشته‌ها، متغير بودن پارامترهاي سنجش آنان، عيني نبودن تجربيات و کاربرد متفاوت علوم ديگر در زندگي روزمره و...  بيشتر مورد توجه قرار دارد و به نظر مي‌رسد که مي‌تواند جايگاه خويش را در پژوهش‌هاي علم محور، حفظ نمايد. )دفتر مديريت طرح توسعة فناوري داده و ارتباطات، 1383)  هم چنين
1- نسبت به ساير دروس، بيشتر مي‌توان در درس رياضي براي طراحي و تدوين تمرينات، از آموزش مبتني بر رايانه بهره گرفت.
2ـ در درس رياضي از فناوري در قالب نرم‌افزار چند رسانه‌اي، براي انواع سبك‌هاي يادگيري در آموزش موضوعات آن بيشتر مي‌توان استفاده كرد.
3ـ با استفاده از منابع الکترونيکي(صوت، تصوير، فيلم و ...) يادگيري مهارت‌هاي ساده را در فراگير تقويت كرد.
4ـ با استفاده از فناوري‌هاي تصويري و صوتي، موضوعات آموزشي را قابل تجسم و تصور نموده و با به وجود آوردن جاذبه‌هاي زياد، به آن‌ها صورت واقعي بخشيد و اين امر در خصوص رياضي عيني‌تر است.
5- در قالب شكل‌هاي متنوع، مهارت‌هاي جديدي را به وجود آورد كه كاربرد تكنولوژي را آسان سازد، آن نوع فناوري كه بر يادگيري تاثير نمايان بگذارد.
6ـ عنصر تعامل درفناوري‌هاي ياددهي- يادگيري در درس رياضي  نمود بيشتري نسبت به ساير دروس دارد.
7ـ به فراگيران در آموختن اطلاعات پيچيده و طبقه‌بندي و سازمان‌دهي آن‌ها كمك كرد و به آن‌ها آموخت كه چگونه شباهت‌ها و افتراق‌ها را در ميان اطلاعات ارائه شده تشخيص دهند و دست به استنباط و نتيجه‌گيري ذهني بزنند. هم چنين در يادگيري‌هاي ذهني به آنها كمك كرد تا بياموزند، چگونه يافته‌هاي خود را با استفاده از مهارت‌هاي پيشرفته در به كارگيري تكنولوژي آموزشي، با ديگران در ميان بگذارند.
8ـ به فراگيران كمك كرد، مهارت‌هاي بهتري در زمينه‌ي سازماندهي امور و حل مسائل به دست آورند.    
دلايل و موضوعاتي که مطرح گرديد، از جمله دلايل انتخاب درس رياضي در اين پژوهش است و نگارنده را بر آن داشت که علاوه بر اينکه خود، معلم رياضي بوده و کمابيش از روش‌هاي ياد شده در تدريس استفاده نموده است،  بلکه دريچه‌اي بيابد براي آموزش بهتر و فعال‌تر اين درس

 چرا رياضي ؟
نتايج پژوهشات اخير نشانگر افت شديد در درس رياضي در مقاطع راهنمايي و دبيرستان است و به اين دليل است كه دانش‌آموز رياضي را درك نمي‌كند و با آن نمي‌تواند ارتباط برقرار كند بنابراين به رياضيات و آموزش آن علاقه ندارد. او در آموزش مشكل  دارد و بالطبع در رابطه با آموزش درس رياضي با معلم رياضي نمي‌تواند ارتباط صميمانه و مناسبي داشته باشد. رياضي با شيريني خاص خود هنوز بر شمار زيادي از دانش‌آموزان سنگين  و خشك به نظر مي‌آيد. با توجه به اينكه آموزش صحيح و مؤثر در رياضيات نياز به آشنايي و شناخت عميق از ماهيّت رياضيات و اصول حاكم بر فعاليّت آن را دارد، ضروري به نظر مي‌رسد كه بحثي پيرامون تحول و دگرگوني روش آموزش آن براي معلمين و دانشجويان رياضي ارائه شود تا اين امر كمك نمايد كه معلمين رياضي ديد خود را نسبت به رياضيات وسعت بخشيده و نهايتاً بتوانند تدريس موفقي در رياضيات داشته باشند و در عين حال براي كساني كه قصد آشنايي با رياضيات و ماهيت و نحوه فراگيري آن را دارند مي‌تواند مفيد واقع شود و از مطالبي كه در اينجا مطرح مي‌شود استفاده كرده و بر روند فراگيري خود جهت صحيحي بدهند. پيش از آن ذکر کاربرد و ارتباط تنگاتنگ رياضي با زندگي روزمره و نحوه‌ي تأثير گذاري در روند پيشرفت انسان در اعصار مختلف، لازم و ضروري به نظر مي‌رسد. ارتباطي که از بزرگان اين رشته آغاز گرديده و به تجربيات عيني آنان، منجر شده است.


قسمتی از پیشینه پژوهش:
 *- پژوهش والاس(2005) نشان مي‏دهد كه استفاده از فناوري‏هاي جديد در آموزش علوم تجربي مؤثر است؛ زیرا  فناوري مي‏تواند با در نظر گرفتن تفاوت‏هاي فردي دانش آموزان به كمك معلم بيايد و تكاليفي متناسب با هر دانش آموز ارائه دهد
* -  البالوشی و الخلیفه در سال‌هاي2002 و 2003 به يافتن تأثير کاربرد چند‏رسانه‏اي‏‏ها و نرم‏افزا‏‏رهاي آموزشي در تدريس پرداختند، اين پژوهش روي 3 گروه 15 نفره انجام شد. گروه ا‏ول حاضر در اين آزمايش به روش تدريس سنتي يادگيري داشتند. گروه دوم در کنار روش تدريس سنتي، ‏از چند‏رسانه‏اي‏‏ ‏آموزشي هم استفاده مي‏‏کردند و در گروه سوم،‏ دانش‏آموزان‏  فقط  به کمک چند‏رسانه‏اي‏‏ ‏آموزشي  ياد مي‏‏گرفتند. نتايج به دست آمـده از اين پژوهش که روي 45 دانش‏آموز انجام شد،‏ تفا‏وت قابل توجهي را ميان گروه ا‏ول و گروه سوم نشان نداد. يعني گروه ا‏ول که تنها به روش سنتي ياد داشتند در مقايسه با گروهي که با نرم‏افزا‏‏رهاي آموزشي آموزش ديده بودند،‏ تفا‏وت چنداني در يادگيري نداشتند؛ اما نتايج گروه دوم که از هر دو شيوه تدريس يعني روش تدريس سنتي درکنار نرم‏افزا‏‏رهاي آموزشي بهره جسته بودند،‏ 40 درصد پيشرفت در يادگيري از خود نشان دادند، دانش‏آموزان‏ در اين روش،‏ مفاهيم درسي را به صورت معني‏دار آموخته بودند و کارايي بهتري در حل مسائل داشتند(عطاران، 1382، 117).

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
اهميت آموزش رياضيات
2-3-1. چرا رياضي ؟
 کاربرد ارقام
کاربرد توابع و روابط بین اعداد
کاربرد معادله و دستگاه معادلات خطی
کاربرد تقارن‌ها (محوری و مرکزی ) و دَوَران‌ها
کاربرد مساحت
 کاربرد چهار ضلعی‌ها
کاربرد خطوط موازی و تشابهات
کاربرد آمار و میانگین
مقاطع مخروطی
ترسیمات هندسی
کاربرد ریاضیات در هنر و کامپیوتر
کاربرد حجم
کاربرد رابطه‌ی فیثاغورس
2-4) طبقه‌بندي آندرسون :
2-4-1-2- فهميدن :
تفسیر کردن
مثال آوردن
آوردن مثال براي حل معادله‌هاي درجه دو يا اتحادهاي مزدوج
طبقه‌بندی کردن
 خلاصه کردن
 استنباط کردن
مقایسه کردن
تبیین کردن
2-7-1-3- به کار بستن :
اجرا کردن
انجام دادن  (مورد استفاده قرار دادن)
متمایز کردن
 سازمان دادن
 نسبت دادن
تولید کردن
طرح‌ریزی
پدید آوردن
2-7-2- بعد دانش:
ابعاد اين بعد شامل:
الف) اطلاعات:
ب) روندهاي ذهني:
ج) روندهاي رواني ـ حركتي:
   آزمون تیمز(TIMSS)
 سخن پایانی
پيشينه پژوهش
- در ایران
-در خارج از کشور
خلاصه پيشينه‌هاي پژوهش
فهرست منابع و مأخذ


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم آموزش درس ریاضی (فصل دوم) مباني نظري اهميت آموزش رياضيات پيشينه تحقيق کاربرد ریاضیات در هنر و کامپیوتر پيشينه پژوهش نظریه های کاربرد ریاضی فصل دوم پايان نامه ارشد مفاهیم اموزش ریاضی چارچوب

مطالب مرتبط

مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم آموزش درس ریاضی (فصل دوم)


مبانی نظری و پژوهش نظری نگرش و شیوه های فرزندپروری (فصل دوم پایان نامه)

کارآموزی در شرکت بیمه نوین کارآموزی در شرکت بیمه نوین

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی داگستری (دادگاه)

سیستم اطلاعات مدیریت

گزارش کارآموزی ملزومات گاز رسانی به منازل

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم تقسیم سود (فصل دوم)

بسته آموزش صوتی و تصویری زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان

طرح کارافرینی تولیدی مبل منزل

دانلود پرسشنامه ی ترس از تصویر بدن(BICI)

رساله معماری استادیوم فوتبال