مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری تسلط(فصل دوم پایان نامه)

بهترین ها برای شما این بار فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری تسلط(فصل دوم پایان نامه) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری تسلط(فصل دوم پایان نامه)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-یادگیری-تسلط(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری تسلط(فصل دوم) در 24 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

روش يادگيري در حد تسلط
اين روش ابتدا در مدل يادگيري جان كارول (1963) ارائه شده و بعدها به وسيله بلوم (1968) گسترش يافت. نرخي زيربنايي روش يادگيري در حد تسلط اين است كه اگر شرايط مناسب آموزش مزاحم شوند و زمان كافي در نظر گرفته شود، هم يا تقريباً هم يادگيرندگان مي توانند هم يا تقريباً هم مدل سازي آموزش يك درس بياموزند، يعني برآنها تسلط يابند (بلد)، 1982، ترجمه سين، 1363 با گاسكي ويگلش، 1968.
بر اساس اين نظريه، يادگيري آموزشگاهي مبتني بر زمان است . يعني هر چيز زمان يادگيري بيشتر باشد مقدار يادگيري نيز بيشتر خواهد بود:

مفهوم تسلط
منظور از تسلط مقدار يادگيري واقعي‌ يادگيرانه است. بنابراين، تسلط هم به بازده مطلوب يادگيري و هم به سطح قابل قبولي از عملكرد كه حاكي از توفيق در يادگيري باشد اشاره مي‌كند. معني اين سخن آن است كه يادگيري يا بر يك بازده يادگيري تسلط مي‌يابد در تسلط ‌يابي شكست مي‌خورد. يعني در ريشه . بر حد تسلط در جاي ممكن وجود ندارد.

یادگیری تا حد تسلط (انفرادی)
يکى از فنون موفقيت‌آميز در امر يادگيرى روش يادگيرى تا حد تسلط است. چنانکه قبلاً در طرح کلر اشاره شد، شاگرد قبل از اينکه به پيشرفت خود ادامه دهد، بايد محتواى آموزشى را تا حد تسلط ياد گرفته باشد. نظريه يادگيرى در حد تسلط، توسط بلوم در سال ۱۹۶۸ و بلاک (Block) درسال ۱۹۷۱ مطرح شد. بر اساس اين نظريه، يادگيرى و پيشرفت تحصيلى فراگيران به طور وسيعى به زمان يادگيرى بستگى دارد (۱۹۶۳)، (کارول - Carroll). به عقيده کارول، شاخص اصلى استعداد تحصيلى شاگردان زمان است. بر اساس نظريه او، ميزان يادگيرى افراد طبق اين فرمول محاسبه مى‌شود:
   میزان یادگیریf=زمان منظور شده برای یادگیری/زمان مورد نیاز برای یادگیری

نتایج پژوهش ها و و نظریه های موافق و مخالف درباره ی آموزش برای یادگیری در حد تسلط
پژوهش های انجام شده درباره ی اثربخشی روش آموزشی برای یادگیری در حد تسلط عموما نشان داده اند که این روش بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،بویژه دانش آموزان ضعیف اثر مثبت دارد.نتایج بررسی ها و پژوهش های انجام شده درباره ی این روش آموزشی که بوسیله اسلاوین(1987)و کولیک ،کولیک ،و بانگرت-دراونز (1990)انجام گرفته در مجموع این روش این روش را موفقیت آمیز معرفی کرده اند.پژوهش های مورد بررسی اسلاوین به دانش آموزان دوره های تحصیلی پیش از دانشگاه ها و به هدف های شناختی اختصاص داشته اند،اما پژوهش های مورد بررسی کولیک و همکاران نیز در بر داشته اند.در رابطه با هدف های عاطفی نیز،نتایج بررسی ها نشان داده اند که روش آموزش براس یادگیری در حد تسلط بر نگرش و علاقه مندی دانشجویان نسبت به موضوع درسی تاثیر مثبت به جای می گذارد.
گیج و برلاینر (1992)در جمع بندی یافته های پژوهش های انجام شده درباره ی روش آموزش برای یادگیری در حد تسلط گفته اند که اثر بخشی این روش یکی به  نوع ازمواد مورد استفاده برای سنجش نتایج این روش و دیگری به طول مدت اجرای این روش آموزشی وابسته است.معلوم شده است که در آزمایش هایی که برای تعیین اثربخشی روش آموزش برای یادگیری در حد تسلط از آزمون های معلم ساخته استفاده شده اثربخشی روش چشم گیر تر از آزمایش هایی است که در آنها آزمون های میزان شده یا استاندارد شده مورد استفاده قرار گرفته اند.دلیل اثر بخشی آزمایش های نوع اول این است که آزمون های معلم ساخته بیشتر از آزمون های میزان شده محتوای مطالب آموزش داده شده را منعکس می کنند،پس طبیعی است که موفقیت یادگیرندگان در این آزمون ها بهتر نشان داده شود.

فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری تسلط(فصل دوم پایان نامه) به صورت زیر می باشد:
روش يادگيري در حد تسلط
مفهوم تسلط
مراحل روش يادگيري در حد تسلط
محاسن روش تدریس یادگیری در حد تسلط
محدوديت‌ها
یادگیری تا حد تسلط (انفرادی)
روش آموزش برای یادگیری
مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط
نتایج پژوهش ها و و نظرهای موافق و مخالف درباره ی آموزش برای یادگیری در حد تسلط
روش تدریس یادگری در حد تسلط
مراحل اجرای روش تدریس یادگیری در حد تسلط
مرحله نخست: آماده سازی درس 
مرحله دوم: ارئه درس
مرحله سوم :تمرین منظم
مرحله چهارم:تمرین هدایت شده
مرحله پنجم:تمرین مستقل
ب: سوابق پژوهشی (پیشینه داخلی و خارجی)
پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
منابع فارسی
منابع لاتین


توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (مبانی نظری و پیشینه نظری پژوهش  یادگیری تسلط(فصل دوم)) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید.

نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید
.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش یادگیری در حد تسلط دانلود مباني نظري یادگیری در حد تسلط مباني نظري آموزش یادگیری در حد تسلط فصل دوم نظریه یادگیری در حد تسلط مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط یادگیری در حد تسلط بلوم ادبيات نظري روش تدریس یادگیری در

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری تسلط(فصل دوم پایان نامه)


ادبیات نظری و پیشینه پژوهش کم توان ذهنی و نمایش درمانی (فصل دوم)

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی کارخانه تولید تیوپ آلومینیومی

فیلم آموزش کامل درس ششم عربی پایه نهم - تغییر الحیاةِ: تغییر زندگی

طرح توجيهي احداث کارخانه توليد دستمال كاغذي

دانلود پرسشنامه احتياط (ميزان محتاط بودن)

آموزش روت سامسونگ i9506 اندروید5.0.1

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی معلمان(فصل دوم پایان نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مدل های وفاداری مشتری (فصل2)

تحقیق بررسی مقایسه تحلیلی الگوریتمهای REM ،SFQ و RED با استفاده از NS-2

بررسیبهینه سازی فرآیند تصفیه شیمیایی و بررسی امکان بازیافت پساب صنایع نساجی به توسط فرآیند غشایی